fbpx
Loading...

Öt tibeti rítus

Jógázni bárki képes, aki rászánja magát!

A jóga nem versenysport, erővel és erőfeszítéssel nem lehet elérni a test, az elme és a szellem egységesülését.

A jóga a tudatos elengedés rendszere.

Az öt tibeti jóga öt alap jóga gyakorlatból áll, amely napi 15 percet vesz igénybe. Minden egyes gyakorlatot 3x-i ismétléssel kell elkezdeni és hetente 2-vel emelni, amíg el nem juttok a 21x-i ismétlésig. Harmonizálja a testet és a lelket! Főként az agyalapi mirigy és a pajzsmirigy működését stimulálja, oldja a feszültséget, stabilizálja a keringési rendszert és helyre teszi a nemi mirigyek működését. Célzottan hat az idegrendszerre és a hormonrendszerre.

Első rítus 5x:

Egyenes állásban nyújtsátok ki oldalra mindkét kart és forogjatok balról jobbra.

  • Lazítás: a talajon háton fekve, egyenes gerinccel, karok a test mellett, tenyerek felfelé néznek.
  • Megerősítés:
  • Én vagyok a fény, a szeretet és a nevetés
  • Én vagyok a sugárzó életerő
  • A testem egyre könnyebbé válik
  • Én vagyok a sugárzó életerő
  • Minden negatív dolgot elengedek
  • Együtt haladok az élet áramával

Ez a rítus megtestesíti a gyermeki örömöket, felszabadultságot, szárnyalást. Ehhez társítjuk a fény elemet. A homlokcsakrára van hatással. Stimulálja a tobozmirigy működését.

Második rítus 5x:

Üljetek le nyújtott lábakkal, derékszögben, kezek a test mellett szorosan, tenyerek a talajon, előre fele néznek. Lélegezzetek be, áll közelít a nyakhoz, torokzár, levegő bent tart, fej hátrahajt.A testeteket emeljétek ki asztal tartásban, majd üljetek vissza a két kar közé, közben fújjátok ki a levegőt.

  • Lazítás: térdekre ráborulva ülő helyzetben
  • Megerősítések:
  • A testemen keresztül fejezem ki a tudatosságomat
  • Engedem, hogy a testem kövesse az ár-apály hullámzását
  • Tudásom s tetteim egyensúlyban vannak

Segít elengedni a haragot, a dühöt, neheztelést. Ehhez a rítushoz a levegő elemet társítjuk. A szívcsakrára van hatással. Stimulálja a csecsemőmirigy működését.

Harmadik rítus 5x:

Térdeljetek le egyenes háttal, kezek a derékon, vagy a comb hátsó részén. Lélegezzetek be, áll a nyakhoz közelít, torokzár, levegő bent tart. Hajoljatok hátra, fejet döntve, tartsátok meg a pózt, majd dőljetek vissza a kiinduló helyzetbe, közben engedjétek ki a levegőt.

  • Lazítás: magzatpózban
  • Megerősítések:
  • Megnyílok az élet szépségei felé
  • Korlátlanul áramlik a testemben az energia
  • Mindennap bátrabb és erősebb leszek
  • Szembenézek az élet kihívásaival

A test erőközpontjára hat. Segít megtalálni a hely utat, valóra váltani az álmainkat. A tűz elemet rendelik ehhez a rítushoz. A napfonatcsakrára van hatással. Stimulálja a hasnyálmirigy működését.

Negyedik rítus 5x:

Feküdjetek a hátatokra egyenes, párhuzamos lábakkal, lélegezzétek be a levegőt, a nyakhoz közelítsétek az állatokat, torokzár, tartsátok bent a levegőt. Az összetett lábakat emeljétek fel úgy, hogy derékszöget zárjon a felső testtel, majd engedjétek le és közben közben fújjátok ki a levegőt.

  • Lazítás: a talajon háton fekve egyenes gerinccel, karok a test mellett, tenyerek felfelé néznek.
  • Megerősítések:
  • Tudatosan, a középpontomból élek
  • Érzem, ahogy egy vagyok a testemmel
  • Figyelek testem üzeneteire
  • Belső és külső világom egyensúlyban van
  • Nyitott vagyok rá, hogy tudatosuljanak bennem a testem mélyen nyugvó szükségletei

Segít a félelmek és kétségek oldásában. Ehhez a rítushoz a víz elemet társítják. A köldökcsakrára van hatással. Stimulálja a petefészkek és a herék működését.

Ötödik rítus 5x:

Vegyétek fel a felfelé néző kutyapózt, csípő, szeméremcsont a talajhoz közelít,támaszkodás a lábujjakon, a fej felfelé néz. Lélegezzetek be,levegő bent tart, lendüljetek át lefelé néző kutyába , fej a karok között. Majd engedjétek vissza a testeteket felfelé néző kutyapózba, közben fújjátok ki a levegőt.

  • Lazítás: magzatpózban.
  • Megerősítések:
  • Testem és a gondolataim is rugalmasak
  • Érzem és élvezem az életerőmet

Segít az egón felülemelkedni, megnyitja a teret az elfogadás előtt. Ehhez a rítushoz a föld elemet párosítják. A gyökércsakrára van hatással. Stimulálja a mellékvesék működését.

*Magzatpóz:

Térdelésbe helyezkedjetek el, zárt térdekkel.

Hajoljatok előre, ha megy, akkor úgy, hogy a homlok a talajon legyen vagy egy párnán.

A két karotokat hozzátok magatok mellé kézhátak a talajon.

  • Megerősítések:
  • Elengedek mindent, amivel akadályozom a tisztán látást
  • Készen állok a változásra

Segíti a befelé figyelést.  Biztonságérzetet és megnyugvást ad.

Segít összekapcsolódni önmagunkkal, belső lényegünkkel. Hatással van a harmadik szem csakrára.

“Amikor készen állunk, hogy megváltoztassuk gondolatainkat és tetteinket, a gyógyulás és az átalakulás úgy sugárzik be életünkbe, mint a keletre néző ablakon át a felkelő Nap fénye.”

Szívből remélem, hogy kedvet kaptok a gyakorláshoz és hozzá tudok járulni egészségetek megőrzéséhez (visszaállításához)!

 

 

További kedvelt cikkek

Nincs hozzászólás

Hozzászólás írása